KnEtTeR-X TravelBlog

Thailand - April / Mei 2023

Rond 8:10 werd ik wakker en ben ik uit bed gekomen, had erg slecht geslapen door de harde matras, maar vooral omdat ik zoveel moest hoesten, daarna heb ik sigaret gerookt en ben ik naar toilet gegaan. Om 8:35 ben ik mijn notebook na gaan kijken, omdat deze wat opstart probleem had, ik heb wat programma’s bij opstarten uitgeschakeld en het lijkt nu weer helemaal goed te zijn.

Ik wou wat schrijven aan mijn blog, maar batterij was wat aan lege kant en moest ik dus eerst opladen. Toen ben heb ik sigaret gerookt en ben ik gaan douchen, van Jange had ik t-shirt gekregen en vandaag hebben we dezelfde (donker rood) aan 😊.

Rond 9:20 zijn we terug naar boven gegaan met onze spulletjes, gelukkig met klein wagentje zodat we niet hoefde te lopen. Bij het uit-checken hebben we in het restaurant een ontbijt gegeten en om 10:33 waren we weer bij de auto, vandaag rijden we weer naar een andere locatie en ook gaan we een waterval bezoeken.

Ongeveer 12:19 kwamen we aan bij “Erawan – National Park”, het was hier best druk o.a. door het parkeren, na het parkeren zijn we richting waterval gelopen. Onderweg hebben we diverse stop gemaakt om op adem te komen, niet alleen mijn slechte conditie 🥵, ook de hoogte gaf me soms beetje moeite met ademen. Ook zijn we een paar keer het water in gegaan om beetje “zwemmen” en af te koelen, in het water zitten visjes die aan je huid beginnen de “eten”, dit voelde raar aan haha 🙂 .

Rond 14:45 hebben we de top (level 7) bereikt op 2000m, het was een behoorlijke klim naar boven en hebben we beetje uitgerust. Ook ben ik weer even het water in gegaan en heb ik nog wat foto’s genomen. Om 16:24 waren we weer beneden, dat ging uiteraard wat makkelijker en was minder zwaar, onderweg hebben we nog een stop gemaakt om weer even in het water te “zwemmen”. Daarna hebben we ons omgekleed bij toilet / omkleed ruimte en heb ik even een sigaret gerookt, ongeveer 16:53 waren we weer bij de auto en zijn we vertrokken naar hotel vlakbij.

Om 17:07 kwamen we aan bij hotel, ook weer zo’n “boot huisje”, hier ben ik even de rivier ingedoken en ook even in rubberen band gezeten. Iets later kwam Jange er ook in, zij kan iets minder goed zwemmen dan mij en had ook reddingsvest om (had ik eigenlijk ook moeten doen omdat verplicht is), dit omdat rivier een redelijk sterkte stroming heeft. Na het zwemmen hebben we gedoucht en tijdens douchen van Jange ben ik gaan schrijven aan mijn blog.

Rond 19:25 waren we bij de auto en zijn we naar een restaurant in de buurt gereden, hier waren we al om 19:32 😅 en heeft Jange weer het eten besteld. We hadden witte rijst met pittige soep, gefrituurde garnalen en varkensvlees. Alles smaakte weer verrukkelijk 😋.

Ongeveer 20:26 zijn we weer terug naar hotel gereden en rond 20:51 alweer bij hotel, hier hebben we paar biertjes op en hebben we een game gespeeld op onze notebooks. Om 23:05 heb ik sigaret gerookt, tanden gepoetst en nog wat balsem in mijn nek gesmeerd, ook had ik wat medicatie ingenomen tegen dat hoesten. Op bed hebben we nog even een aflevering van Titans op Netflix gekeken en was Jange in slaap gevallen om 23:53, nadat Titans was afgelopen ben ik ook gaan slapen.