KnEtTeR-X TravelBlog

Thailand - April / Mei 2023

Om 9:00 ben ik opgestaan en heb ik eerst even een sigaret gerookt en wat koffie gedronken, daarna naar de toilet en toen gaan schrijven aan mijn blog. Ongeveer 10:50 was ik klaar met mijn blog en ben ik mij gaan scheren, wassen en tanden poetsen. Vandaag gaan we naar “Koh Kret”, een eiland hier in Bangkok en heb ik rond 11:10 mijn rugtas ingepakt. Jange kwam hier ongeveer 11:20 aan en ben ik naar beneden gegaan. Ze had voor mij een t-shirt, een waterdicht beschermhoesje voor telefoon en petje voor mij meegenomen. Ook had ik gevraagd of dat ze wat pleisters mee kon nemen, ik had beetje last van nijnagel. Daarna zijn we vertrokken richting “Koh Kret”.

Rond 12:00 kwamen we aan bij de oversteek plaats en daar pakken we de boot naar “Koh Kret”, toen we zaten te wachten op de boot, kwam Jange erachter dat ze haar telefoon in auto had laten liggen, dus zijn we even terug gelopen om die te pakken en toen weer terug naar boot. Tegen 12:13 vertrok de boot naar de overkant (was maar klein stukje), nadat we waren gearriveerd, zijn we eerst naar een restaurant gegaan om wat te eten en te drinken. Zij had voor haarzelf pad Thai besteld en voor mij “Rice with Crispy Stir Fried Pork Belly” (rijst met krokante roekbak. Wat we voor drinken hadden ben ik te noteren, maar was een soort “ijsthee” wat ik beetje naar honing en citroen vond smaken, alleen was het geen honing hahahaha. 🙂

Om 12:55 zijn we terug gelopen naar “haven” om daar een andere boot te pakken voor een rondvaart rond het eiland. Tegen 13:07 vertrok de boot en rond 13:18 kwamen we aan bij de eerste stop, hier was een kleine winkel waar oa shirts worden verkocht, aan kon je kijken hoe die gemaakt werden. Na ongeveer 20 minuten zijn we weer terug naar de boot gegaan en rond 13:36 voer de boot naar de volgende stop. Om 14:00 kwamen we daar aan en hier was een groot Boeddha beeld en een tempel. Hier hebben we wat rond gelopen en op een gegeven moment was ik mijn zonnebril kwijt, toen zijn we onze loop route terug gelopen om te kijken of dat we mijn bril konden vinden, uiteindelijk zat die gewoon in mijn broekzak hahahaha. 🤣

Rond 14:20 zijn we weer terug gegaan naar de boot en voer deze ons naar laatste stop, terug naar “Koh Kret”. We hebben toen eerst wat Thaise koffie (zoete “ijs-koffie”) gedronken, deze zat in leuke katten bekers en zijn rustig terug gelopen naar het begin. Om 14:40 kwamen we aan bij een pottenbakkerij, hier hebben Jange en ik een potje gemaakt (de video’s hiervan upload ik later) dit was een erg leuke ervaring, onze potjes moesten we in de zon zetten om beetje te laten drogen en konden we later ophalen (nier gebakken omdat dat er lang duurt).

Tegen 15:08 zijn we verder gaan lopen op zoek naar een restaurant om weer wat te eten en drinken, daar waren we ongeveer 15:32. Hier had Jange weer iets lekker voor ons besteld, ik moest van haar het bier kiezen. Zou Jange nog vragen of dat ze de namen van gerecht wou sturen via whatsapp, maar dat ben ik vergeten. Waren soort krokante balletjes van vlees met iets van kokos en een soort salade met krokant stukjes varkensvlees.

Om 16:41 zijn we terug gelopen naar pottenbakkerij om onze potjes op te halen, daarna zijn we weer terug gelopen richting de boot. Onderweg hebben we nog een ijsje gekocht en Jange ook nog wat Thais “snoep / zoetigheid” en 17:10 kwamen we weer aan bij de boot. Rond 17:24 zaten we weer in de auto en zijn we terug gereden naar mijn hotel. Ongeveer 18:20 waren we weer terug bij het hotel, hier heb ik even gedoucht, sigaretjes gerookt, naar toilet geweest en wat schone kleren aangetrokken, deze waren wat vies geworden door het maken van dat potje.

Rond 19:00 was Jange mij weer op komen halen bij het hotel en zijn we naar een massage salon gereden, hier kwamen we ongeveer 19:21 aan en hebben we een massage gehad. Om 20:18 was massage klaar. Dat was best wel relaxed en rust geven, alleen soms ook wel wat oncomfortabel en was en soms een klein beetje pijnlijk hahaha 😛 . We zijn toen naar een parkeerplaats gereden vlakbij mijn hotel om daar een taxi te pakken naar een “bier buffet”, rond 20:35 kwam de taxi en zijn we ongeveer 6km naar die locatie gereden. Om 20:49 waren we op bestemming en hebben we wat rond gelopen op zoek naar dat “bier buffet” restaurant. Uiteindelijk bleek het de verkeerde locatie te zijn 🤣. We hebben toen even gezocht naar iets anders en om 21:11 weer een taxi terug gepakt naar parkeerplaats waar haar auto stond. Jange zou nou zelf rijden, ook al mocht dat eigenlijk niet van mij.

Om 21:40 kwamen we aan bij de “Hidden Backyard” en hier hebben we een aantal biertjes op en wat gegeten. Ik moest weer bier regelen en dan zou Jange eten bestellen. Je kan daar een “beer flight” bestellen, dat is soort “aanbieding” met 4 verschillende biertjes. Ik had voor ons “Kriekenbier”, “Whale Pale Ale”, “Raven IPA” en “Lion Stout” besteld en Jange weer wat lekkers. Ook namen ben ik weer vergeten, maar ik maar aan einde van vakantie nog wel een overzicht met alle gerechten en namen.

Jange houd wel van zoute / fruit biertjes dus na die “beer flight” heb ik nog voor ons beide een “Hoegaarden Rosee” en “Kasteel Rouge” besteld, was weer een hele gezellig avond. Later was Jange wel beetje dronken dus heb ik haar biertjes maar opgedronken. Om 1:00 ging dat restaurant dicht en hebben we vlakbij nog tijdje op bankje gezeten en rond 1:40 zijn we even beetje gaan rond lopen. Rond 2:00 zijn we weer terug naar hotel gereden en was ik ongeveer 2:35 terug en heb ik nog 1 biertjes gepakt en gewacht totdat Jange veilig thuis was en om 3:15 ben ik naar bed gegaan.