KnEtTeR-X TravelBlog

Thailand - April / Mei 2023

Om 9:40 werd ik wakker en ben ik even naar de toilet gegaan, daarna heb ik een sigaret gerookt en vervolgens nog even terug in bed gekropen. Rond 11:07 werd ik wakker, ben ik uit bed gekomen en heb ik een kopje koffie gedronken. Ook heb ik nog een keer naar mijn mobiel gekeken i.v.m. mobiel internet, maar dat werkte nog steeds niet. Daarna heb ik me een beetje gewassen en heb ik mijn tanden gepoetst, ook heb ik mijn spullen weer ingepakt.

Rond 11:50 hebben we ons uitgecheckt bij het hotel en heb ik nog een sigaret gerookt, daarna zijn we naar een restaurant gereden voor wat ontbijt/lunch. Om 12:15 kwamen we aan en daar hebben wat noodles met wat zure “soep / curry” met garnalen op. Ook hadden we nog wat “chicken wings”, gefrituurde “snack” (ben vergeten wat het precies was) en tot slot nog een ijsje. Ongeveer 13:20 zijn we weer vertrokken heb heb ik Vodafone gebeld en wat doorgenomen, zij zouden later op de dag terug bellen, toen ik klaar was, zijn we vertrokken om diverse tempels te bekijken.

Om 13:32 waren we al bij de eerste tempel en hebben we wat rond gelopen, ook hebben we nog iets gedaan met “houten stokjes in bakje”, deze moest je schudden en degene die er uit valt, daarvan nummer onthouden. Deze kon je dan iets verder op bekijken wat het “voorspelde”, Jange had nummer 17 en ik had nummer 27, beide waren redelijk positief 😅. Rond 13:50 zijn we verder gereden naar een “(floating) market”, heel dichtbij, alleen was er niet veel “floating” hahaha 🤣.

Om 13:54 waren we al bij die markt en hebben we weer wat rond gelopen, eerst heb ik een nieuwe zonnebril gekocht, want andere was kapot gegaan. Ook hebben we hier nog vissen gevoerd (uit zo’n drinkflesje voor baby’s), olifanten gevoerd (bananen) en tijgers (stuk vlees aan bamboe stok). De “trainer” van de tijgers heeft nog wat foto’s gemaakt van dichtbij van een tijger en heb ik mij ook nog op laten tillen door een olifant zijn slurf. Ik ben daarna even een sigaret gaan roken en heeft Jange wat drinken gehaald en hebben we even kort ergens gezeten.

Rond 14:46 zijn we weer vertrokken naar volgende tempel (Wat Sika Samud) een klein stukje verderop. Hier hebben we ook weer even rond gelopen en foto’s gemaakt. Om 15:07 zijn we weer gaan rijden naar de volgende tempel (Wat Mahathat), hier arriveerde we al rond 15:16 en hebben we weer wat rondgelopen en foto’s gemaakt. Ongeveer om 15:59 zijn we weer verder gereden naar ander tempel (naam vergeten te fotograferen), maar hier konden we niet goed bij, dus heb ik maar paar foto’s vanaf buitenkant hek gemaakt.

Om 16:25 zijn we verder gereden naar andere tempel (Wat Chaiwatthanaram), hier hebben we ons omgekleed in gehuurde traditionele Thaise kleding en zijn er diverse foto’s van ons gemaakt. Jange zag er echt prachtig uit 🥰!! Ook wel flink gelachen tijdens aantal foto’s, vooral als we elkaar aan keken, verder lacht Jange wat meer op de foto’s dan mij 😅. Daarna zijn we in die kleding rond haan lopen bij die tempel en hebben we ook aantal foto’s gemaakt.

Rond 18:20 waren we weer terug bij verhuur winkel en hebben we ons weer omgekleed, ongeveer 18:28 waren we terug bij auto en heb ik even snel sigaret gerookt, vervolgens zijn we door gereden naar een restaurant. Om 18:58 kwamen we aan bij een restaurant en daar hebben we wat noodle-soep en wat saté gegeten. Uiteraard weer erg lekker!

Om 19:39 zijn we weer in de auto gestapt en zijn we terug gereden naar Bangkok, onderweg heb ik Vodafone nogmaals gebeld, omdat deze niet hadden terug gebeld na 5 uur. Na een aantal keer te hebben geprobeerd, kreeg ik melding, dat ik te vaak dat nummer had gebeld en kreeg ik dus niemand te pakken 🤬.

Ongeveer om 20:40 waren we weer terug in Bangkok en hebben we over de “Oze One Market” gelopen, elkaars handjes vast gehouden en op zoek naar wat eten en een biertje 🥰. Was weer erg gezellig en leuk, ook de “snacks” die we hadden gekocht waren lekker.

Rond 22:40 waren we bij mijn hotel en heeft Jange mij in-gecheckt, na mijn spullen naar mijn kamer te hebben gebracht. Om 23:00 zijn we nog even langs een 7/11 gereden om wat sigaretten te halen en ongeveer 23:23 waren we weer terug, daar ben ik door Jange afgezet en heb ik haar gedag gezegd, daarna heb ik even sigaret gerookt buiten en ben ik naar mijn kamer gegaan. Heb op kamer eerst even een biertje gedronken, wat aan blog gewerkt en daarna ben ik gaan douchen.

Om 0:43 heb ik nog een biertje gepakt en een sigaret op balkon gerookt (wat eigenlijk niet mag 😅). Rond 0:58 zijn Jange en ik nog een game gaan spelen tot ongeveer 2:29. Daarna heb ik nog sigaret gerookt en mijn tanden gepoetst, vervolgens ben in gaan naar bed gegaan.