KnEtTeR-X TravelBlog

Thailand - April / Mei 2023

Rond 6:45 werd ik wakker en ben ik uit bed gegaan, heb toen eerst wat koffie gedronken en een sigaret gerookt, daarna ben ik naar toilet gegaan. Vervolgens ben ik mij om gaan kleden, vandaag gaan Jange en ik snorkelen. Word een lange dag en dus weinig roken 😅😪.

Om 7:38 zijn we vertrokken naar parkeerplaats waar een “taxi” ons zou oppikken om door te rijden naar de locatie waar we moesten zijn voor het snorkelen. Rond 8:06 arriveerde we op parkeerplaats en om 8:20 werden we opgehaald door “taxi” en ongeveer om 8:50 waren we op plek van bestemming, hier moesten we nog klein stukken lopen naar de boot en onderweg zijn we nog even lang een 7/11 geweest om wat water te halen, daarna zijn we weer verder gelopen.

Rond 9:10 kwamen we aan bij de boot en vertrokken we om 9:32 naar de 1e snorkel locatie, om ongeveer 11:00 stopte de bood even kort, omdat er mensen aan boord waren die “zeeziek” waren geworden, deze werden opgepikt door een andere boot. Om 11:14 kwamen we aan op de 1e locatie (Koh Yak Yai), hier hebben we reddingsvest aangetrokken en duikbril + snorkel gepakt en zijn we het water ingegaan, had mijn t-shirt aangehouden i.v.m. schuren van reddingsvest, een mooie plek die niet al te diep was en met diverse koraal.

Om 12:06 zijn we weer vertrokken naar de volgende locatie (Koh Yak Lek) en deze was vlak in de buurt , hier zijn we ook weer het water, maar dit keer heb ik reddingsvest niet aangehad, vond dat toch wat vervelend en had daardoor wat minder “vrijheid”, ook t-shirt heb ik uitgedaan. Deze plek was ook weer erg mooi en was iets meer kleurrijk. Rond 13:01 zijn we weer vertrokken, nu richting een strand (Knock Maping). Onderweg kregen we nog een lunch, rijst met geklutst ei, paar kip vleugels en kopje soep.

Ongeveer 13:55 zijn we verder gegaan naar laatste snorkel locatie (Koh Rang) wat ook weer een erg mooie locatie was. Rond 14:40 zijn we weer vertrokken terug nog ons eiland (Koh Chang) en hebben we onderweg nog wat meloen en ananas gegeten. Het snorkelen was gaaf en weer heel erg gezellig met Jange en hebben we ook weer veer lol gehad en gelachen. 😊

Rond 16:20 waren we weer terug bij de pier en zijn we naar plek van “taxi” gelopen, tijdens lopen moest ik van Jange nog wat gebakken banaan proberen, dit was best lekker, al vond ik het minder naar banaan smaken. Ook was ik behoorlijk verbrand, dit ondanks het diverse keren insmeren van anti zonnebrand, maar ja, felle zon en water is een goede combinatie om te verbranden hahaha 😅. Om 16:36 waren we bij “taxi” die ons terug heeft gebracht naar parkeerplaats en daar waren we ongeveer om 17:13, toen eerst even snel een sigaret gerookt en zijn we terug naar villa gereden.

Om 17:45 waren we weer terug bij verblijf en we wouden eigenlijk nog even hier in het zwembad, maar deze was lek dus zijn we maar gaan douchen, na het douchen heb ik eerst even een biertje gedronken en nog even een sigaret gerookt. Rond 18:24 zijn we vertrokken op zoek naar een restaurant, hier arriveer we al om 18:35, maar deze was gesloten, dus zijn we naar andere gelopen.

Rond 19:45 waren we klaar met eten en zijn we weer terug naar villa gereden, onderweg weer even gestopt bij en 7/11 en ook nog een ander supermarkt voor wat biertjes. Om 20:27 zijn we verder gaan rijden en om 20:55 waren we weer terug bij onze villa, hier hebben we een film gekeken en een paar biertjes gedronken. Nadat film was afgelopen rond 23:00 heb ik een sigaret gerookt, daarna hebben Jange en ik nog even een game gespeeld en had ik nog een biertje gepakt. Om 1:32 ben ik naar bed gegaan.