KnEtTeR-X TravelBlog

Thailand - April / Mei 2023

In verband met de lange reis, loopt blog van dag 1 over naar dag 2, omdat het eigenlijk voor mij een beetje dezelfde dag is 😛

Vandaag is het zover, de vakantie naar Thailand is begonnen. Zo rond 5:15 in doe morgen kwam ik uit mijn bed, na het scheren, heb ik gelijk mijn koffer verder ingepakt. Alleen mijn scheerapparaat en toilettas moest er eigenlijk nog in mijn koffer, verder had ik alles al. Rond 5:40 was ik helemaal klaar en heb ik beneden nog even kopje koffie gedronken en sigaret gerookt, tegen 6:00 zaten we in de auto en zijn we naar Schiphol gereden.

Ongeveer 7:30 kwamen we aan op vliegveld en zijn we naar mijn incheck balie gelopen, op dat moment stond er toch wel een flinke rij en is pa koffie gaan halen. Omdat ik toch een beetje twijfelde heb ik iemand gevraagd of dat ik wel in de juist rij stond en dat was dus niet het geval hahaha 😀

Ik moest bij balie 29 zijn, maar door dat de boorden aangaven 1-30 of zoiets, dacht ik dat het dus wel juiste rij was. Deze bleek iets verderop te zijn en dus zijn we daar naartoe gelopen, de rij die daar stond was vele malen korter gelukkig. Bij ingang van de incheck rij heb ik mijn koffie opgedronken, de balies waren toch nog gesloten en deze gingen open rond 8:10. Na de koffie heb ik pa en ma gedag gezegd en ben ik ook in de rij gaan staan, dit ging allemaal behoorlijk snel en zo rond 8:50 kwam ik al aan bij mijn gate (G7).

Op dat moment was ik de enige die daar was en hoopte ik klein beetje dat ik misschien het hele vliegtuig voor mijzelf zou hebben, dat zou wel cool zijn geweest hahahaha 😛 Natuurlijk zal dat nooit gebeuren lijkt mij. Bij gate heb ik even mijn telefoon opgeladen en even een beetje gepuzzeld. Onderweg kon je ergens bij een ingang van een rij (ik dacht rij voor douane controle) een stroopwafel en flesje water pakken. Tijdens puzzelen heb ik stroopwafel opgegeten en een blikje energy-drink gedronken. Langzaam kwamen er ondertussen ook steeds meer mensen aan bij de gate.

Rond een uur of 10:10 ben ik stukje terug gelopen om even een broodje te eten en nog een kopje koffie eenmaal weer terug bij gate, ongeveer 10:30 was het wachten totdat we aan boord van het vliegtuig mochten. De gate opende om 10:50, op tickets staat “zone A/B/C/D/E” en werd er opgeroepen welke zone in de rij konden gaan staan voor het boarden, dit was anders dan in 2014 en eigenlijk wel een heel stuk beter.

Had ondertussen wel weer trek in een sigaret, dus heb ik maar een nicotine kauwgom gepakt, ik was beetje bang dat ik pas in Thailand weer een echt sigaretje kon roken en voor de zekerheid had ik dus die kauwgom meegenomen. Ik had zone ‘D’ en toen deze omgeroepen werd ben ik in de rij gaan staan, dit ging ook allemaal behoorlijk snel. Om 11:20 zat ik op mijn plekje, zat lekker bij het raam, wat wel leuk is zodat je ook beetje naar buiten kan kijken, hoe alles er zo (miniatuur) van boven uitziet.

Om 12:00 vertrok het vliegtuig, waarvan ik het opstijgen wat heb gefilmd door het raampje en rond 12:30 heb ik maar een film (“Jurassic World Domination” uit 2022) gestart op tv van zitplaats. Had ook was snoepjes voor onderweg en naast mij zaten 2 jonge kinderen, die ik ook wat heb gegeven.

Tijdens het kijken van film begon ik wel opeens wat moe te worden, maar wou toch eerst die film afkijken. Om ongeveer 13:35 werd het eten al gebracht, dit bestond uit:

• Pasta met kipfilet in champignon saus
  • Soort rijst salade, leek wat op paella maar was wat “zoeter”
  • Broodje, 2 crackers, kaas en boter
  • Sinaasappel pudding/toetje
  • Choco koekje
  • Klein chocolaatje
  • Bekertje bron water

Als extra drinken had ik een biertje (Heineken) genomen, het andere merk verstond ik niet goed hahaha Tegen een uur of 14:58 kwamen ze lang voor koffie of thee en heb ik nog een bakje koffie genomen. Rond 16:44 kregen we een warm kaasbroodje en een “lemon cakje”. Nog ongeveer 1uur en 30 minuten vliegen en dan arriveren we in Dubai. Ook nog een snoepje gepakt en aan die kinderen gevraagd of dat ze er ook nog een lusten, meisje wou niet, maar jongetje wel en heb ik maar gezegd dat ze heel rolletje (mentos fruit) mochten hebben, daar waren ze heel blij mee 😀

Omdat we nu ook van tijdzone zijn veranderd, schrijf ik 2 tijden. De eerste is Nederlandse tijd en de tijd tussen haakjes is de lokale tijd.

Om 17:55 (19:55) begon het vliegtuig te landen en om 18:10 (20:10) kon ik het vliegtuig uitstappen en ben ik op zoek gegaan naar de gate voor de volgende vlucht. Deze had ik snel gevonden en was eigenlijk vooral verbaast hoe rustig het was op het vliegveld. Vooral omdat het nog niet echt zo heel laat was had ik wel veel meer drukte verwacht in Dubai, maar dat vond alleen maar beter.

Rond 18:48 (20:48) was ik al door douane heen en bij gate aangekomen omdat het nog wel een 2 uurtjes duurde voordat gate open ging, ben ik op zoek gegaan om even wat lekkers te eten. Tot mijn verbazing kwam ik ook een rookruimte tegen en heb ik om 18:56 (20:56) even een sigaret gerookt en daarna verder gegaan naar restaurant. Deze had ik al vrij snel gevonden en heb ik rond 19:05 (21:05) bij “Bud & Burgers” een broodje hamburger op en lekkere koude Bud bier op.

Toen ik om ongeveer 19:35 (21:35) klaar was met eten, ben ik, voordat ik naar de gate terug liep, eerst nog een keer een sigaret gaan roken. Daarna verder gelopen naar gate, wat maar een klein stukje was en kwam daar al weer aan om 19:44 (21:44). De gate was ondertussen open en kon ik inchecken, bij wachtruimte, daar was het wel behoorlijk druk. Nu was het weer wachten totdat we aan boord van het vliegtuig mochten gaan. Eenmaal open, ging dit ook redelijk vlot, ook weer omgeroepen welke “zones” naar binnen mochten.

Om 20:20 (22:20) zat ik al op mijn plekje in vliegtuig en had ik deze keer wat meer been ruimte. Ik zat in het midden en aan de zijkant, ook waren de 2 stoelen naast mij leeg, in de hoop dat deze ook vrij bleven. Dit was gelukkig ook zo, het was eigenlijk “relatief” rustig in het vliegtuig en rond 22:40 zijn we weer vertrokken richting Bangkok.

Het vliegtuig zelf was ook wat nieuwe, want de tv/computer zag er netter uit en ook waren er veel meer films beschikbaar en even beetje rond gekeken of dat er wat leuks te kijken was. Daarna heb ik eerst even een klein tukkie gedaan, totdat we rond 22:15 (00:15) weer wat te eten kregen:

• Rijst met rundvlees in soort van goulash saus
  • Salade
  • Broodje en 2 crackers met kaas en roomboter
  • Zakje pinda mix
  • 3 roomsoesjes op wat soort mokka / advocaat sausje

Deze keer niet alles opgegeten, omdat ik nog wat vol zat van vorige eten en die hamburger op vliegveld van Dubai. Om 23:00 (01:00) kwamen ze weer langs met koffie of thee en heb ik weer een bakje koffie genomen. Wou in eerste instantie film kijken, maar toch maar even geprobeerd om toch een beetje te slapen. Nou ja…. slapen, was meer lekker rustig muziek en ogen dicht, echt slapen kan ik toch niet in vliegtuig.

Na ongeveer een uurtje ben ik film (“Accident Man: Hitman’s Holiday” uit 2022) gaan kijken en zo rond 1:24 (3:24) heb ik nog een kop koffie gedronken, op tv kan je de vlucht status bekijken en daar leek het een beetje erop dat wel iets eerder aan zouden komen in Bangkok, maar dat viel uiteindelijk wel mee. Ik kon film afkijken en daarna was het nog 20 minuten totdat we weer zouden gaan landen.